Фахівці з корекційної освіти під час воєнного стану стали ще більш затребуваними на ринку праці, ніж у мирний час. Це пов’язано з тим, що в нашу область переїхала велика кількість внутрішньо переміщених осіб із прифронтових регіонів держави. Значна частина з них виховують дітей з порушеннями психофізичного розвитку, що потребують постійної підтримки та корекції. Як дітки, так і їх родини перенесли величезний стрес не тільки пов'язаний з переїздом в інший регіон, але і внаслідок різних психотравмуючих подій, які їм випало пережити. Тому потрібна значна кількість педагогів-дефектологів, які зможуть здійснювати корекційну роботу з дітьми з особливими освітніми потребами у закладах освіти та реабілітаційних установах, а також для надання допомоги найменшим з цієї категорії та їх родинам. Саме таких фахівців і готують на факультеті здоров’я та фізичного виховання за спеціальністю 016 Спеціальна освіта.

22 листопада 2023 року здобувачі 2-го курсу денної форми навчання мали можливість зустрітися з фахівцями відділу раннього втручання Закарпатського обласного центру комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю. Ця зустріч була спланована як підсумок вивчення курсу «Психолого-педагогічний супровід розвитку дітей раннього та дошкільного віку», в ході якого студенти вивчили основні закономірності розвитку здорової дитини раннього віку, ознаки відхилень від нормотипового розвитку, основні підходи до здійснення корекційної роботи з дітьми, що мають порушення психофізичного розвитку. Впродовж лекційного та практичного курсу розглядалися питання щодо впровадження послуги раннього втручання як інноваційного підходу в роботі з сім’ями, що виховують дитину з порушеннями розвитку, в Україні.
Відбулася жвава розмова з мультидисциплінарною командою раннього втручання: Іриною Рошкович – завідуючою відділенням раннього втручання, лікарем; Наталією Бушко та Світланою Русич– психологами; Евеліною Геча – логопедом (випускницею спеціальності 016 Спеціальна освіта нашого факультету); Оксаною Кривкою – педагогом. Фахівці відділення розповіли про специфіку надання послуги раннього втручання, про сімейноцентрований підхід при роботі з родиною, допомогу сім’ї віднайти внутрішні ресурси для роботи з дитиною раннього віку, що має певні порушення розвитку або загрозу їх формування. Студенти задавали питання щодо методики виявлення відхилень у дітей, які проблеми щодо стану дітей найчастіше висловлюють батьки, як практично відбуваються контакти фахівців з батьками, як здійснюється вихід дитини та родини з програми раннього втручання. В результаті відбулося руйнування у студентів певних стереотипів щодо роботи команди раннього втручання, а знання здобувачів наповнилися знаннями про реальний досвід роботи в цій галузі.
Студенти висловили щиру вдячність всій команді раннього втручання та її керівнику п. Ірині Рошкович за можливість ознайомитися з практикою здійснення цієї важливої роботи, за отримані буклети та брошури з питань організації діяльності команди, висловили сподівання, що контакти між фахівцями-практиками та здобувачам, майбутніми корекційними педагогами, продовжуватимуться й надалі в ході навчальних практик та спільній участі у семінарах-практикумам.

За матеріалами сайту УжНУ